sobota 9. srpna 2014

Lidi, proč platíte tolik bankám?

Žasnu, a považuju to za nehoráznost, když vidím ty poplatky, které si banky účtují. No neměli byste to, lidi, alespoň zvážit, zda nepřejít třeba k mBank? Ta je, dalo by se říci, bezpoplatková. I když nyní je snad už více takových bank na českém trhu, které neždímou své klienty za to, co je třeba u mBank zdarma samozřejmostí.  No já vlastně také dva roky váhala. To mi v roce 2007 příbuzný radostně sděloval, že přešel k mBank, té nové bance. Že je sice jen internetová, ale bez poplatků a jestli k ní taky nechci. Jenže já si v té době založila poprvé v životě svůj vlastní účet u Poštovní spořitelny a nechtěla nic měnit. A tak vždycky, když jsme se viděli, příbuzný se ptal: "Tak co, ještě platíš ty poplatky svojí bance? A kolik to dělá? To mně moje banka tolik dá na úrocích, co ty jí zaplatíš na poplatcích." A tak pořád provokoval, až jsem si po dvou letech řekla: A dost! Poplatky činily v průměru 120 korun měsíčně: za vedení účtu, za maxkartu, za transakce a další a další... A v mBank? NIC! ŽÁDNÉ POPLATKY! Sice jsem byla trochu nedůvěřivá, že je to jen internetová banka, ale pak jsem si říkala, no tak co, dva roky už tu je, příbuzný pěje chválu, jdu do toho! Změnila jsem účet, s trochou napětí čekala, co bude, jak to půjde, jestli nevzniknou nějaké komplikace, ale vše šlo k mé spokojenosti  a ještě k takovému "bonusu" v pocitu blaha, že teď mi těch 120 korun zůstává a já za ně třeba mohu koupit něco dětem. Nyní už mBank není úplně bezpoplatková jako byla dříve, již má také svá omezení, ale když člověk dobře hospodaří, do "bezpoplatkové zóny" se vejde (tak například 10 příkazů k úhradě za měsíc je zdarma, další už jsou zpoplatněné, 3 výběry z bankomatu v měsíci jsou zdarma - z jakéhokoli bankomatu!, další jsou zpoplatněné, úrok na spořícím účtu klesl, myslím, že ze 2,5 na 1,9 - stále je to však nejvyšší úrok v Čechách, a z účtu můžete jednou za měsíc zdarma vybrat, vedení účtu, karta a takové ty záležitosti jsou samozřejmě ZDARMA!). A co víc, výběr v zahraničí, pokud je částka větší než 101 EUR, je naprosto zdarma, ani se tento výběr nezapočítává do oněch tří výběrů z bankomatu, které máte bez poplatků k dispozici. Ovšem také za podmínky, že utratíte za měsíc 4000 korun na platbách kartou. No to ale pro mě není vůbec žádný problém... A také bych řekla, už to není jen banka úplně internetová. Třeba v Liberci jsem viděla, že má svou kamennou pobočku. Takže si můžete jít sjednat účet i tam, pokud si to nechcete vyřizovat přes internet. Ale i tak by za Vámi přijel kurýr. Za mnou také přijel. A protože jsem tedy byla snad až nadmíru nedůvěřivá, přijel za mnou do práce, protože jsem si ho nechtěla pozvat domů... Já Vás nechci lanařit, ale za 120 korun měsíčně, nebo i víc, si můžete ledacos koupit na víc, a nebo si je jen tak našetřit. Třeba na spořícím účtu u mBank, kde si na ty peníze můžete i sáhnout, buď jednou za měsíc zdarma, nebo kolikrát chcete za poplatek. Jo, a kdybyste se rozhodli jít tedy k té mBank, tak až si budete zakládat nový účet, uveďte tam, že jsem Vám o tom řekla já, ano? Dostanu za to totiž 500 korun. Ale Vy taky! Takže ještě jednou, až budete vyplňovat formulář, do kolonky Promo akce vyplňte mé telefonní číslo. Děkuji. A tato akce končí, myslím, 31. srpna! Tak neváhejte. (jo)


Hupky šupky do mBank! Založit si účet, za který nic neplatíte!
Adresa: Liberec,  Pražská 893, Po-Pá 9.00 - 19.00
Toto není reklama! JO

2 komentáře:

Místo pro Váš názor