úterý 7. října 2014

Volby? Za Jablonec osobitý!

"Já si vám říkám, jestli jsem vůbec kompetentní k tomu, abych volil. Už jsem vyzkoušel snad všechny strany, všechny směry, ale vždycky byl výsledek hrozný," posteskl si nedávno pan docent, proděkan na naší nejslavnější české univerzitě, při etickém semináři. Vyzařovala z něj při tom beznaděj, zda má vůbec jít volit.
Já jsem mu ale tedy nemohla dát za pravdu. Protože u nás v Jablonci...!

Jistě, v Praze je to asi jiné, ale u nás v Jablonci! je patrný dobrý vývoj. A protože já z Jablonce nepocházím, zeptala jsem se na názor kompetentnější osoby (ony ty kompetence jsou důležité!), paní Alžběty:
"No já nevím, já jsem v Jablonci spokojená a byla jsem spokojená za starosty Tulpy i Beitla. Přemýšlela jsem, koho budu volit, a tyhle dva pány určitě. Pak mi je sympatická paní Paukrtová, pan Kozák, pan Cincibus, ..." vyjmenovávala paní Alžběta různé kandidáty.

Tak jsem se tedy podívala, za jakou stranu či hnutí tito lidé kandidují. Tak to máme ODS a Domov nad Nisou.
"No a nebylo by lepší volit celou stranu, celé hnutí?" ptám se paní Alžběty. Tak nám to přece volební agitátoři doporučují. Nevím, jak v Jablonci, ale na Nové Vsi chodí lidem do schránek letáčky, kde je jasně i graficky znázorněno, jak volit. Křížek za celé sdružení, stranu. Prostě je to tam polopaticky vysvětleno, jak pro negramotné. Zde udělejte křížek!

"No to nemohu!" rozhodně povídá paní Alžběta. "ODS volit nemohu. Je to strana podle mě asociální, která je schopná jít i přes mrtvoly."

"Přes mrtvoly?" ptám se vyděšeně. To víte, dnes člověk vídá řezání hlav v přímém přenosu, tak si umí udělat živou představu. Aha! Už vím, kam tím paní Alžběta mířila. Jistě myslela tu jablonecko-čínskou spolupráci, kdy se šlo jakoby přes tibetské mrtvoly. (Pokud nevíte, tak v době, kdy byla podepsána nějaká ta dohoda o spolupráci s čínským městem Beihei, tak se v Jablonci nevyvěsila tibetská vlajka na podporu této oblasti, kde se porušují lidská práva, snad právě proto, aby si to město s Čínou nějak nerozházelo, či co.)
"No ale pan Beitl je přece ódeesák! A pan Kozák taky!" namítám.

"No já vím... Jenže tihleti dva pánové mi jsou i přesto sympatičtí a myslím si, že když nebude vládnout jen ODS, ale budou na radnici i jiné lidé, z jiného uskupení či strany, tak se v tomto jejich dravém, až bych řekla bezohledném, směru nebudou moci tak rozvinout."

"No dobrá, ale pan Tulpa se zase prý neúčastnil piety za Židy na místě, kde stávala jablonecká synagoga. A to zase kvůli našim přátelům z Kaufbeuern, města, kam se uchýlilo mnoho z Jablonce odsunutých sudetských Němců. Také aby se jich to nějak nedotklo, či že by to vůči nim bylo jaksi nepatřičné..., když ty Židy zlikvidovali Němci..."

"Tak víte, nikdo nejsme dokonalý, pan Tulpa i paní Paukrtová udělali pro Jablonec hodně a posunuli město dopředu."

"No a proč tedy nezvolíte celý Domov nad Nisou?"

"No protože tam jsou i lidé, o kterých si myslím, že to jsou sice dobří odborníci, že dělají svou práci dobře, ale v politice by neuspěli. Jsou moc takoví ... no emocionálně založení, citoví. No až přecitlivělí. Já to nemyslím špatně, oni jsou takoví většinou umělecky založení lidé. Podle mě by měli zůstat u své práce, která se jim daří a radnici nechat třeba ... politologům. Kteří tento obor studovali," míní paní Alžběta.

Tak já tedy nevím, koho paní Alžběta míní, kdo je v Jablonci jaký politolog. Vybavuje se mi jen Kristýna Kočí, jako politoložka, a snad také Kateřina Klasnová, ta je ale, myslím, nedostudovaná politoložka. Ale tyto dvě dámy předváděly své politické umění v Praze..., z kterého byl možná pan docent tak zoufalý...
"A pana Žura nebudete volit?" napadá mě.

"Ano! Na toho jsem zapomněla! Toho znám osobně, takový člověk by určitě v zastupitelstvu měl být."

"A starostou?"

"No starostou ne. On je dobrý v těch uměleckých záležitostech, ale starosta by asi byl lepší někdo jiný."

"A kdo?"

"No pan Tulpa, nebo pan Beitl..."

Tolik paní Alžběta, která hodlá tedy zakřížkovat 30 lidí vybraných z části jabloneckého politického spektra.
Přesně naopak, než si agitátoři přejí.

Já jen věřím, že volby nakonec dopadnou ku prospěchu města, že se všichni zvolení dobře dohodnou, aby nám Jablonec nadále vzkvétal a rozvíjel se alespoň tak, jako doposud. A ještě jedno přání bych měla: aby zůstal svůj.

(jo)
Za Jablonec osobitý! (jo)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor