středa 15. dubna 2015

Schody města Jablonec nad Nisou

Nápad zmapovat schody a schodiště našeho města jsem nosil v hlavě již několik let. Realizace však nastala až nyní, kdy mám rozbitý fotoaparát a fotim na mobil. Proč to tak dlouho trvalo? Inu, jednoduchá odpověď. Ono je to složitější, nežli si člověk myslí. Problém je totiž v tom, že ne každé roční období schodům sluší tak, aby ty naše schody, schůdky, schodiště, šla dobře nefotit. Nejedná se ani tak o to, aby fotografie byla krásná, jasná, umělecká a dokonalá. Ne, o to mi nešlo. Hlavním cílem bylo, aby na schody bylo vidět. „A proč by nebylo?“ – se můžete otázat. Ano, proč by nebylo – no, například v zimě a za sněhu uzavřené a nepoužívané schodiště ani nenajdete. „No tak v létě, to je jasný!“ – není, v létě zase nevidíte na schodiště skrytá v houští kěřů a stromů, natož je dobře vyfotit. Proto jsem zvolil tento čas, čas na přelomu zimy a jara, čas, kdy je na schodiště dobře vidět, kdy zbytky sněhu mohou i linie jednotlivých stupňů ještě zdůraznit.
Nedělám si vůbec patent na to, že jsem vyfotil všechna schodiště, schody či schůdky našeho města. Ale snažil jsem se, to mi věřte. Snad z dotyčného souboru lze si udělat obrázek o tomto, i architektonickém, fenoménu města, o věci, kterou bereme tak nějak samo sebou a se samozřejmostí, že si ani nevšimneme, jak které vypadá a v jakém je stavu, jak se o schodiště staráme, jak zapadá do okolní zástavby, jak… jak… jak…? A tak můžeme vidět celou škálu schodů a schůdků, od majestátu schodiště před radnicí, přes schody na přehradě či jen pár stupínků na stráňce v parku nad radnicí. Zatím nepřidám popisky, kde se co nachází. Není nad to, trochu potrápit mozkové buňky.Na závěr mi dovolte prosbu. Víte-li o dalších, řekněte, napište nebo pošlete foto, vše přímo k nám do  magazínu INTERESSE Jablonec, či přímo mně.Adresy: interesse.jablonec@gmail.com // rbodepo@seznam.cz


Schody si můžete prohlédnout: ZDE 
Děkuji a krásnou prohlídku a zábavu z určováním míst přeje
                                                                                                                         Milan Brož
Jablonec 12. dubna 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor