čtvrtek 26. února 2015

Jste abstinent? Prezident Zeman Vám přeje smrt

Tak zatím tento týden nic moc. V pondělí jsem se z rádia dozvěděla, že české děti neumí vůbec číst. A to dokonce i studenti, že úroveň vzdělání klesá, že za co by před třiceti lety dostal žák trojku, dnes za to dostane jedničku. Celý ten pořad mi vyzněl, že máme neschopné, nešikovné a hloupé i líné děti a samozřejmě rodiče také ničemu nepomáhají, spíše naopak. Kdybych bývala při tom nejela autem za docela silného provozu, tak bych snad zastavila a do pořadu zavolala, že si myslím, že neschopní jsou učitelé, potažmo škola, když to ty děti nenaučí a když dopustí nižší hranice. Pamatuji si, že já jsem si od druhé třídy, kdy jsem se naučila číst tak, abych mohla přečíst knihu, musela vést čtenářský deník a ten jsem si musela vést do osmé třídy, kdy jsem základní školu končila. Zrovna tak na škole střední byl čtenářský deník samozřejmostí. Dnes nic takového neexistuje, alespoň ne na šesti školách na Jablonecku, které postupně navštěvovaly moje děti. Žádné čtenářské deníky si vést nemusely. Přijde mi, že škola hází vinu na děti a na rodiče, ale na sebe sama se kriticky podívat nechce. Za vzdělanost však odpovídá ona. Kolikrát si připomínám názor J. A. Komenského: "Dostane-li dítko pětku, příčinu toho hledati u učitele."

Tak to bylo pondělí. V úterý jsem až s hrůzou auto zastavila, neboť jsem zrovna jela z práce a jen jsem tak zaslechla, že někdo někde postřílel asi osm lidí. Nejdřív jsem si myslela, že to bylo někde v Americe, nebo někde v zahraničí, čekala jsem na další zprávy, a když jsem se dozvěděla, že to bylo u nás, tak mě to na okamžik vyřadilo ze silničního provozu. Ovšem, co mě pak následně už doma postavilo z křesla, bylo, že onen vyšinutý střelec, který měl nejméně dvacet let psychické problémy, vlastnil zbrojní pas a zbraně, kterými zabíjel, byly s největší pravděpodobností legálně držené! Ó český státe! Vypadá to, že díky tvé nedostatečnosti přišlo o život tolik tvých občanů!

No a co mě dorazilo včera, tedy ve středu, bylo, když jsem poslouchala nové informace ve věci onoho masakru v české, respektive moravské restauraci, a u toho jsem nahlédla také do novin, a tam jsem si přečetla slova z přípitku, která měl toho dne pronést pan prezident: "Smrt vegetariánům a abstinentům!" Pak už se opravdu není čemu divit, že úroveň klesá na tolika frontách a lidé v Čechách přicházejí o své životy jen tak při konzumování oběda. A pokud to zrovna byli abstinenti či vegetariáni, prezident Zeman se možná radoval.

(jo)

Foto z Novinek.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor