pondělí 24. listopadu 2014

Petr Lichtenberg: Mně je to úplně jedno

Když chtějí jet děti nakupovat do nějakého obchodního centra do Liberce, beru to vždycky z mé strany jako oběť. Nemám to prostě ráda, spíš bych s nimi jela třeba do Českého ráje, jen se tak projít okolo skal, rybníků, lesem. Ale jednou za čas jim to musím dopřát. Tak zatímco ony běhají po obchodech a hledají to, co "potřebují", já bloumám po chodbách a vnímám atmosféru "domu". Naposled jsem si všimla, jak se tam blýská podlaha, jak se to tam vůbec všechno blýská, no a čistotu, tu já ráda. Bylo mi to sympatické. Míjela jsem stojany s nějakými obrazy, vím, že ve Fóru bývá vždy nějaká výstavka. Většinou ty obrazy jen tak přelétnu pohledem, ale tyhle byly jiné. To je krásná růže, říkala jsem si, a tohle je také moc hezké! Kdo to maloval? Petr Lichtenberg. Moooc hezké. Přicházejí dcery: "To jsou hezký vobrazy, viď? Mně se líbí tyhle hodiny a koukni tyhle housle," říkají. "A mně se zase líbí ta růže." "Tahle, viď? Ta růžová. Mně taky. Tu bych chtěla." Díky pane Lichtenbergu, že jsme i v tom obchodním centru - v té "konzumárně", mohly obdivovat krásu Vašeho umu. Píšu Vám to zde proto, abyste věděl, že se mně i dětem Vaše obrazy moc líbí.

Petr Lichtenberg: "Nemám žádné výtvarné vzdělání, neabsolvoval jsem žádný výtvarný kurz – ale víte co?  Mně je to úplně jedno.  Techniku malby neřeším, protože vlastně ani nevím, co bych měl řešit, a tak jenom řeším, jestli se mi to, co jsem namaloval, už líbí nebo ještě ne.  A v koutku duše doufám, že se mé obrazy budou líbit i vám."

Obrazy Petra Lichtenberga si můžete v OC Fórum Liberec prohlédnout do konce listopadu 2014.

(jo)








Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor