středa 22. července 2015

Central Park Nova Ves

Víte, že v Nové Vsi nad Nisou mají nový centrální park? Považte: Central Park Nova Ves. To zní skoro stejně jako Central Park New York. Člověk se tu cítí skoro jako v nějaké světové metropoli. (Třeba tu bude zase stavět vlak...)

V Central Parku Nova Ves. Foto: jo
"No on ten park už tady nějakou dobu je," říká starousedlík. "Jako dítě jsem si tudy zkracoval cestu na koupaliště, vedlo tudy pár pěšin, možná mnou vyšlapaných, protože jsem si tady rád hrál, ale to tady bylo jinak ještě celý zarostlý."

Ale kdybychom se vrátili ještě o několik desítek let zpátky, kdy tady v obci působil Herr Konrad König, to bychom asi všichni zírali, jak to tu úžasně vypadalo. Místo požární nádrže (onoho koupaliště) byla krásná vodní plocha s ostrůvkem, lodičkami, dámy se po parku procházely v róbách se slunečníky... Jojo, staré krásné časy jsou pryč. Z jezírka či rybníčku udělali komunisté betonovou nádrž, s impozantní stavby, která nyní slouží jako obecní úřad, osekali buržoazní věžičky a další pro ně nepatřičné ozdoby a výsledkem byla šeredná šedivá krychle, která však nyní září novou barevnou omítkou. Ovšem co zůstalo, jsou asi ony pěkné statné stromy, které aktivisté z řad místních spolků vysvobodili z houští, a které poskytují blahodárný stín, obzvláště osvěžující za těchto parných dnů.

"Víte, ono to tady má takovou zvláštní energii. Já myslím, že to bude tím kostelem na hoře. Je to tady takové ... čisté, ale vnitřně čisté, jestli mi rozumíte," povídá můj průvodce. Já ho naprosto chápu. Když byl někde kostel, tak tam lidé přece usilovali o spojení s božím Světlem, a to muselo zanechat stopy... 

Fitness stezka. Foto: jo
Dáme si partičku? Foto: jo
V Central Parku mohou lidé užívat ovšem nejen blahodárnou atmosféru, ale také například posilovat. Central Park je totiž rovněž taková originální posilovna, kde se zájemci mohou na několika stanovištích udržovat fit. Hrazda, různé posilovací pomůcky, vše sladěno s přírodním prostředím.

Hned vedle Central Parku je další park, zvaný Park König, kde je lanové centrum a návštěvníci se mohou podívat až ke korunám oněch starých velikánů. No a kdo je jiného ražení, může si dát (už zase v Central Parku) třeba partičku šachů. A kdyby bylo někomu moc teplo, hupsne si pod parkem do vody. "Já už se tam nekoupu, ale jako dítě jsem tam trávil prázdniny. Měl jsem sice za plavkama trochu zeleno, ale tehdy sem jezdili lidi i ze Smržovky, protože blíž nic jiného neměli. Bývalo tady narváno, ale to bylo za časů, kdy ještě bylo i brouzdaliště pro mrňata funkční," zakončil své vzpomínání pan Karel. 

Pohled z Central Parku Nova Ves. Foto: jo


A málem bych zapomněla... Ono tam ... asi taky někdy straší...!

Central Park Nova Ves - Bludička s bludnými kameny? Foto: jo
A já se ani nedivím, protože vidíte v pozadí to malé Stonehenge? Ale prý to není mýtické pohřebiště, nýbrž bludiště. Ale to mi našeptala ta bludička, nebo co to sedělo na té kamenné lavičce. Já si ovšem myslím, že to je ještě něco jiného. Tajemná spirála ... času?

(jo)
Central Park Nova Ves - tajemná spirála času? Foto: jo

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor