pondělí 23. března 2015

Ve čtvrtek již šesté Hovory v Reinowitz

Další z pravidelných čtvrtečních Hovorů Milana Brože si můžete přijít vyslechnout, či si také pohovořit a nebo jen tak posedět v příjemném prostředí kavárny Domu česko-německého porozumění v jabloneckých Rýnovicích 26. března 2015. Podvečer plný poezie, slova a hudby zde začíná v 18 hodin. A co zazní? Třeba toto:


Ne - Odepsanej

To musíš jít ale hochu spodem!
Proč? Pudu tady, předem, nebudu to obcházet!
Tam tě nemá kdo odepsat…musej tě odepsat!
Proč by mě odepisovali?
Musej tě odepsat!
Já nechci bejt, eště ani né v šedesáti, odepsanej!
No protože tě dole zapsali, když’s přišel, né?
No a co, tak budu neodepsanej!
Ale tím, že tě zapsali, tak jseš venku prakticky odepsanej, tak tam nejseš!
Ale jsem tady, né?!
No jo, ale tím, že budeš tady pořád zapsanej, budeš tam vlastně odepsanej!
Jak odepsanej, když budu pořád zapsanej, sám říkáš, že nebudu odepsanej.
Budeš…respektivě jseš odepsanej, tam. Tady ne, tady jseš zapsanej a tím jseš právě tam odepsanej…jako kdybys tam nebyl!
No a co?
No co A co?...no co A co? Když budeš tady neodepsanej, tak jseš tady zapsanej a nemůžeš bejt zároveň tady i tam. Tam nejseš, jseš tady, protože jseš tam odepsanej, když jseš tady zapsanej.
Ale jsem, né?...když jsem zapsanej?!
No právě, snad to konečně chápeš. Když jseš tady zapsanej, tak nejseš zapsanej tam, tam jseš odepsanej. Ale tady jseš!
No a když mě odepíšou, tak nebudu vůbec. Tady nebudu zapsanej, protože budu odepsanej, … a tam taky ne, protože když mě tu odepíšou, tam mě nikdo nezapíše.
No jo, to jo, ale tady, tím že tě odepíšou, tu už nebudeš, takže tím, že tu nebudeš, čili tu budeš odepsanej, nebudeš už odepsanej tam, ale budeš tam!
Ale nebudu tam zapsanej!
Když budeš neodepsanej, tak tady furt úředně budeš!...a všechny úkony, co tam uděláš tady neodepsanej, tak jsou jako kdybys nebyl, když tam nejseš, protože jseš tady neodepsanej…tak tam nic neplatěj, tak jsou nesměroplatný. Tak jseš pro svět vlastně odepsanej tam, mrtvej, živej jseš teď jen tady v těch prostorách, protože tady jseš zapsanej…
…vidíš že Ne nebudu, budu, když tu nebudu odepsanej, ale zapsanej…tak tu jsem…
… jseš… budeš.... takovej…tu, protože tam nejseš...
Aha, takže nezáleží na tom, kde jsem a zda jsem, ale kde jsem zapsanej, respektivě odepsanej, respektivě neodepsanej.
Ano! A stane se z tebe, protože tam nejseš a jseš tady, jinde neexistuješ, když jseš zapsanej tady,... když nechceš jít spodem...., takovej fantom, fantom tohohle prostoru (divadla).

Milan Brož


Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor