sobota 23. ledna 2016

Bouda na přejezdu tratí ČD – věděli jste to?


Bouda, drážní budka při přejezdech tratí ČD se signalizací. Nevím, jaký je její přesný název. S kým mluvím, vesměs se nám tyto nové, které byly k přejezdům instalovány při celkové rekonstrukci tratě Liberec – Jablonec n.N. - Tanvald – Kořenov – Harachov – Sklářská Poreba, nelíbí. Oproti těm starým, bývalým, již letitým a značně ošuntělým prostě nelíbí. Tvarem ani velikostí, jsou totiž o dost větší, nežli ty minulé.

Jsou důležité, skrývají v sobě veškerou elektroniku k ovládání signalizace na přejezdu. A to je safra důležitá věc, aby fungovaly precizně, bez chyby, bez vynechání, vždyť jde o život, respektive o životy. Proto musí vše řádně ochránit.

Dostalo se mi té cti, když jsem v jedenáct večer venčil psa, že jsem si mohl takovou jednu budku prohlédnout a kontrolujícího technika se tak trochu vyptat. Bylo mu jedno, jak vypadají, na to oči neměl. Ale „lepší, jsou rozhodně lepší, než ty staré, koukejte …!“ - a začal mi ukazovat a popisovat.

Elektronika je prakticky stejná. Veliké zlepšení však je to, že budky jsou izolované a vytápěné. Nastaveno to je na 15 st C, a to k dobré činnosti elektroniky rozhodně přispívá. Přijel, že na centrále se signalizovala jakási závada na vstupních dveřích, a to je také plus. Nic nenašel, asi ten mráz!

A nějaké negativum? - ta otázka rozhodně musí padnout. Ano, ano, najde se. O vzhledu jsme již mluvili. Ale to hlavní … baterie. Staré boudy vybaveny byly niklcadmiovými, cena vysoká, dvacet tisíc, ale životnost také … dvacet let. Na současných bateriích se šetřilo, tuším osm tisíc říkal, že je jejich cena. A jsou olovnaté. A kolik vydrží? … inu šest až osm let. Tak...já nevím... když to tak propočítáte, vyjde to na stejno, ale práci navíc to dá, tak co si o tom myslet?

Věděli jste to???


                                         Milan Brož / leden 16'

Žádné komentáře:

Okomentovat

Místo pro Váš názor