Bouda, drážní budka při přejezdech
tratí ČD se signalizací. Nevím, jaký je její přesný název. S
kým mluvím, vesměs se nám tyto nové, které byly k přejezdům
instalovány při celkové rekonstrukci tratě Liberec – Jablonec
n.N. - Tanvald – Kořenov – Harachov – Sklářská Poreba,
nelíbí. Oproti těm starým, bývalým, již letitým a značně
ošuntělým prostě nelíbí. Tvarem ani velikostí, jsou totiž o
dost větší, nežli ty minulé.
Jsou důležité, skrývají v sobě
veškerou elektroniku k ovládání signalizace na přejezdu. A to je
safra důležitá věc, aby
fungovaly precizně, bez chyby, bez vynechání, vždyť jde o život,
respektive o životy. Proto musí vše řádně ochránit.
Dostalo
se mi té cti, když jsem v jedenáct večer venčil psa, že jsem si
mohl takovou jednu budku prohlédnout a kontrolujícího technika se
tak trochu vyptat. Bylo mu jedno, jak vypadají, na to oči neměl.
Ale „lepší, jsou rozhodně lepší, než ty staré, koukejte …!“
- a začal mi ukazovat a popisovat.
Elektronika
je prakticky stejná. Veliké zlepšení však je to, že budky jsou
izolované a vytápěné. Nastaveno to je na 15 st C, a to k dobré
činnosti elektroniky rozhodně přispívá. Přijel, že na
centrále se signalizovala
jakási závada na vstupních dveřích, a to je také plus. Nic
nenašel, asi ten mráz!
A
nějaké negativum? - ta otázka rozhodně musí padnout. Ano, ano,
najde se. O vzhledu jsme již mluvili. Ale to hlavní … baterie.
Staré boudy vybaveny byly niklcadmiovými,
cena vysoká, dvacet tisíc, ale životnost také … dvacet let. Na
současných bateriích se šetřilo, tuším osm tisíc říkal, že
je jejich cena. A jsou olovnaté. A kolik vydrží? … inu šest až
osm let. Tak...já nevím... když to tak propočítáte, vyjde to
na stejno, ale práci navíc to
dá, tak co si o tom myslet?
Věděli
jste to???
Milan
Brož / leden 16'
Žádné komentáře:
Okomentovat
Místo pro Váš názor